Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Domu Pomocy Społecznej im. św. Brata Alberta

Deklaracja dostępności

Informacje ogólne

Dom Pomocy Społecznej im. św. Brata Alberta zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.dpskaw.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Agnieszka Szemberg-Surma, sekretariat.dpsalbert@um.warszawa.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 226704885. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, nastąpi najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniania dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

1.      Dla osób z niepełnosprawnością i poruszających się na wózkach inwalidzkich, oraz za pomocą chodzików i balkoników, zostało przystosowane drugie wejście główne do budynku od strony osiedlowej ulicy Al. Tysiąclecia do którego prowadzi pochylnia –podjazd. Jest ono dobrze oznakowane –oznakowanie podjazdu dla osób niepełnosprawnych ze strzałką, znajduje się również obok pierwszego głównego wejścia od ul. Kawęczyńskiej.

2.      Na przyległych do budynku parkingach, znajdują się dobrze oznakowane i widoczne miejsca parkingowe pojazdów dla osób z niepełnosprawnością.

3.      Dla osób niedosłyszących została zakupiona pętla indukcyjna, która znajduje się w pokoju pracownika socjalnego na parterze. Ponadto osoby z niepełnosprawnością mogą skorzystać z pomocy portiera, który dyżuruje przy wejściu głównym.

4.      Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem po wcześniejszym zgłoszeniu osobie pełniącej dyżur w recepcji.

5.   Od 1 lutego 2023 roku została uruchomiona usługa online tłumaczenia Polskiego Języka Migowego (PJM). Usługa została zakontraktowana przez  Urząd m. st. Warszawy na 2 lata. Usługa jest bezpłatna dla osób głuchych, które chcą uzyskać   

         informacje o placówce, w tym o formach i zakresie świadczonych usług.

6.      Budynek spełnia standardy dostępności architektonicznej dla osób z niepełnosprawnością. Podczas ostatnich modernizacji budynek został w pełni przystosowany dla potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Na wszystkich oddziałach zostały zmodernizowane łazienki przy pokojach mieszkalnych i duże łazienki ogólnodostępne z wannami i natryskami. Zostały zlikwidowane progi. Dla gości i osób odwiedzających została przystosowana ogólnodostępna toaleta, która znajduje się na parterze. W łazienkach jest przestrzeń manewrowa oraz przyciski do wezwania pomocy. We wszystkich łazienkach zostały zamontowane poręcze i uchwyty.

7.      Na korytarzach znajdują się poręcze, a funkcjonujące w budynku 3 windy osobowe zostały wyposażone w przyciski z alfabetem Braille’a i są w pełni przystosowane dla potrzeb osób z niepełnosprawnością. W dwóch dużych windach osobowych istnieje możliwość głosowego zapowiadania przystanków. Ponadto na dwóch klatkach schodowych zostały wymienione poręcze, spełniające wymagania przepisów dla osób z niepełnosprawnością. Narożniki schodów zostały dobrze oznakowane dla osób niedowidzących.

8.      W ramach modernizacji instalacji elektrycznej, zostało wymienione oświetlenie na korytarzach, holach i w pokojach mieszkalnych.

Sposób dojazdu.

Budynek jest usytuowany blisko zbiegu ulic: Kawęczyńskiej, Ząbkowskiej i Radzymińskiej. Przejścia dla pieszych przy ul. Ząbkowskiej i Radzymińskiej posiadają sygnalizację świetlną i dźwiękową. Na chodnikach, na trasie dojść do budynku występują liczne przeszkody np. słupki, kosze na śmieci i schody.

Najbliższa stacja PKP Dworzec Wschodni znajduje się w odległości do ok. 800 m. Dojście na perony możliwe jest za pomocą schodów i platform schodowych.

Najbliższe przystanki tramwajowe i autobusowe:

Zajezdnia Praga 01, znajduje się w odległości ok. 200 m, 3 min pieszo:

tramwaj linii nr 7 -kierunek Al. Krakowska, przez centrum (Al. Jerozolimskie),

tramwaj linii nr 13 –kierunek Cmentarz Wolski.

Zajezdnia Praga 02, znajduje się w odległości ok. 200 m, 3 min pieszo:

tramwaj linii nr 7 -kierunek Kawęczyńska Bazylika,

tramwaj linii nr 13 – kierunek Kawęczyńska Bazylika.

Korsaka 01, znajduje się przy ul. Radzymińskiej, w odległości ok. 100 m, 2 min pieszo:

autobus linii 138 – kierunek Bokserska (Mokotów),

autobus linii 170 – kierunek Rondo Starzyńskiego,

autobus linii 338 – kierunek Pl. Hallera.

Korsaka 02, znajduje się przy ul. Ząbkowskiej, w odległości ok. 200 m, 3 min pieszo:

autobus linii 138 – kierunek Utrata (Targówek),

autobus linii 170 – kierunek Elsnerów (Targówek),

autobus linii 338 – kierunek Utrata (Targówek).

Najbliższe miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajduje się przy samym wejściu głównym do naszego budynku, od strony ul. Kawęczyńskiej.

Najbliższy postój taksówek znajduje się przy stacji PKP Dworzec Wschodni.

Uwaga: informacje dotyczące transportu publicznego mogą ulec zmianie, zaleca się sprawdzić aktualne informacje na stronie: https://www.wtp.waw.pl/

Metryka

Rejestr zmian

Rozwiń